Fredrik Härén

Idag har jag varit på ett seminarium där Fredrik Härén pratade om kreativitet och entreprenörskap. Jättebra föreläsning som fick en både att skratta och reflektera över framtiden. En föreläsning som alla borde få lyssna på. Han pratade om hur en idé blir till. Att en idé är två gamla idéer som vi slår ihop till en ny. Secondhand kläder och feng shui ;) Han pratade också om att vi i Sverige måste bli lite mer nyfikna på nya saker, att inte alltid tro att allt är bra som det är. Viktigt är också att inte vara så rädda för förändringar. Det finns massor att skriva om hans föreläsning men jag råder er istället att försöka se/lyssna på honom istället.
Så vad fick jag med mig från föreläsningen? Att det är bara att tuta och köra, våga förändra!
Erika


Jag har varit på en föreläsning med Fredriks bror, Theo Hären, och jag misstänker att det var en likadan upplevelse som att se och höra Fredrik, för jag kände precis som Erika beskriver efter Theos föreläsning. Att tänka utanför alla invanda mönster och bara tuta och köra! Gå in här för att läsa mer om dem och deras idéer.
Ingrid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0