Garderoben

  • Hur garderoben ser ut påverkar oss rent psykiskt och det gör den till en viktig del av hemmet.
  • Det är också viktigt var i hemmet den ligger. Vilket Ba Gua område. Går det att dra paralleller?
  • Oordningen i garderoben speglar oordningen i en människas liv.
  • Grundläggande i Feng Shui är, att vi alla består av vibrerande chi.
  • Därför påverkas vi så lätt av vår omgivning.
  • Är det kaos i garderoben överför den energin till kläderna.
  • Framkallar garderoben frustation eller ilska, kommer dessa känslor att  "impregnera" innehållet i garderoben och påverka vårt välbefinnande.
  • Hur vi förhåller oss till garderoben kommer både att synas och kännas, i det vi sätter på oss.
  • Att välja kläder på morgonen kan vara nog så jobbigt, utan att behöva konfronteras med en stökig garderob.
  • Har du också en garderob full med "inget att ta på dig"?
  • Kläder som inte är upphängda, drivor av skor och kläder i en hög på golvet betyder mer arbete nästa gång de skall användas.
  • Ju mer ondörigt arbete som måste göras desto mer negativ chi generas.
  • Detta sätter sin prägel på dagen.
  • Garderoben skall vara en skattkammare av uttryck och möjligheter.

Kommentarer
Postat av: Annsofi

Oj, oj, oj - jag som trodde att jag hade rätt bra ordning på min tillvaro men min garderob är ett katastrofområde...! Innan helgen är över ska den vara rensad, dumt att chansa!

/Annsofi

2010-06-03 @ 08:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0