Erika Ringman - grundare av Shineyourself.

Jag blev "introducerad" för second hand för ett antal år sedan när jag bodde i Stockholm, men tyckte då att det luktade konstigt och kändes ofräscht när man gick in i butikerna. Sommaren 2009 kom tankarna på att gå en feng shui utbildning. Då letade vi hus för fullt och jag ville göra allt "rätt" från början i hemmet, med möblering, inredning med mera. Och när jag hittade en utbildningen som också gick in på kläder fastnade jag direkt.

Kläder har alltid varit ett stort intresse men jag har många gånger tyckt att det varit för dyrt när alla ändå sedan går omkring och ser likadana ut. Varför betala så mycket för att se ut som alla andra? I storstäderna ser man stort hur second hand är på frammarsch och att butikerna har lika många köpare som "vanliga" butiker, men det kan fortfarande lukta och kläderna hänger alldeles för trångt, och det kan upplevas stökigt och jobbigt att leta fram det man söker.

Ändå ser jag nu värdet av att leta lite extra, hitta det "egna" plagget och samtidigt slippa betala hutlöst med pengar. Miljötänkande, återvinning, finns självklart med i tankarna så att vi ska slippa massproduktionen av kläder som ibland bara används några få tillfällen för att sedan hamna längst bak i garderoben.

Att hitta sin egen stil och ändå tänka på miljön är framtiden!


Erika Ringman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback






RSS 2.0